English/Italiano

“Napoleon, oui c’est moi”. Napoleon is just an idea of what you can see at Le Negresco Hotel in Nice. From the salon dedicated to Louis XVI to Dali’s paintings, monumental sculptures and street art, it is like being in heaven. Art is everywhere, on each floor.

Rooms are a pleasure for the eyes. Very well curated and adorned with outstanding decorations and furnishings.

Since 1913 when the story began, Le Negresco Hotel has drawn the attention of the international jet set. When I was there the owner Madame Jeanne Augier, recently passed away, was still used to live in the hotel on the sixth floor. And in fact the perception I got was like having being invited to a private house rather than to an hotel.

Definitely, an experience that a chic innovator deserve to live.

More photos on my Instagram Highlights: https://www.instagram.com/rossellaoppes/

 

“Napoleon, oui c’est moi”. Napoleone è solo un’idea di ciò che vedrete all’hotel Le Negresco a Nizza. Dal salone dedicato a Luigi XVI ai dipinti di Dalì o le sculture monumentali e la street art, è come stare in paradiso. L’arte è ovunque, su ogni piano.

Le camere sono un piacere per gli occhi. Curate in ogni dettaglio e adornate di decorazioni e mobili da togliere il fiato.

Dal 1913 quando è iniziata la sua storia, Le Negresco ha attirato l’attenzione del jet set internazionale. Quando ero lì, la padrona Madame Jeanne Augier, recentemente scomparsa, viveva ancora al sesto piano. E infatti la percezione che ho avuto è stata di essere ospite di un’abitazione privata più che di un hotel.

Senza dubbio un’esperienza che uno Chic Innovator si deve regalare.

Più foto sui miei Highlight di Instagram: https://www.instagram.com/rossellaoppes/